21 Eylül 2015 Pazartesi

Efkan Vural - Her şeye rağmen yaşamak çok güzel-88

Efkan Vural - Her şeye rağmen yaşamak çok güzel-88

SEVGİLİ EFKAN HOCAM Milliyet Blog'daki Yazı dizisine ÖZETLEYEREK ŞÖYLE DEVAM ETMİŞ... 

SEVGİLİ EFKAN HOCAM , YAZIDAKİ KONULARI VE ÇOK KIYMETLİ TAVSİYELERİNİ MADDELER HALİNDE ÖZETLEMİŞ AŞAĞIDAKİ YAZININ SONUNDA...

Allah razı olsun hocam... Sizi çok seviyorum canım hocam...

Sevgili Efkan hocam benim en iyi dostum, akıl danıştığım büyüğüm, kendime örnek aldığım mütevazi, dürüst, ahlaklı, dindar, çalışkan, Allah'ın -inşallah- salih bir kuludur.

Benim namaza başlamama -oturarak teyemmümle nasıl kılacağımı öğreterek ve namazın önemini anlatarak- vesile oldu, yani beni Rabbimle buluşturdu. Allah ebediyyen razı olsun.
Allah bizleri sevdiklerimizle birlikte cennette de komşu etsin.

YALNIZ ŞUNU BELİRMEK İSTİYORUM. BEN BUNLARI YAYINLARKEN EFKAN HOCAMA HEP ŞUNU DEMİŞİMDİR:

HOCAM UTANIYORUM, İNŞALLAH BİRGÜN VUSLAT OLUNCA BUNLARI YAYINLAMAN DAHA GÜZEL OLMAZ MI?

OLSUN CELAL MERAK ETME, SEN ÖLÜRSEN YİNE YAYINLARIM... DİYOR.

Çok emek harcayıp özet haline  getirmişsiniz. İyi ki varsınız hocam, bizi komşu yapana hamdolsun...

http://blog.milliyet.com.tr/her-seye-ragmen-yasamak-cok-guzel-88/Blog/?BlogNo=510251


Her şeye rağmen yaşamak çok güzel-88


Her şeye rağmen yaşamak çok güzel-88

Celal ÇELİK ’in hayata dair, ahlaki, dini ve felsefi yorumlarını yayınladığım yazı dizisini, sevgili Celal ÇELİK’in tüm yazılarını gözden geçirerek kısa ve öz olarak sizlere sunmaya devam ediyorum.

Cam Kemik hastası Nazlı Hakk’a yürüdü

“Gecenin ne kadar uzun olduğunu ancak hastalar bilir.” (Sadi)

Bu sözü hastane koğuşlarında yatanlar anlar. Evet Nazlı Yılmaz defalarca hastanede yatmıştı. Büyük ızdıraplar çeken Nazlı dün yoğun bakımda son nefesini verdi. (14.10.2014)

Nazlı Yılmaz ile birkaç yıl önce Facebook’tan tanışıp arkadaş olduk. Yalova’da yaşayan Cam kemik hastası 1985 doğumlu engelli bir kardeşimdi. Hayat doluydu.

Ona hep imrendim. Herşeye rağmen herkese moral vermek, hep gülümsemek, çektiği ağrılara rağmen herzaman şükretmek ve herkesin sevgisini kazanmak, koca yürekli Nazlı...

Nazlı tekerlekli sandalyede olmasına rağmen pes etmedi, açık lise okudu. Boş oturmak yerine yerel gazetede engelli kardeşlerine yazılar yazdı, engelli derneklerinde çalıştı.

Ve kimseye muhtaç olmamak için takılar satıyordu, hatta bazı takıları boncuklarla kendisi hazırlıyordu.

Allah rahmet eylesin, Allah ailesine sabr-ı cemil versin, bizleri cennette buluştursun.

İşte bu sabah Facebook’u açtığımda Nazlı’nın Hakk’a yürüdüğü haberini okuyunca ona birkez daha özendim.

Savaşların olduğu, masum çocukların öldüğü, her yerde zulüm, sıkıntı, vahşet… kazalar, cinayetler, haksızlıkların kol gezdiği yalan dünyaya veda etti.

O, bu sabır ve şükür imtihanını başarıyla geçti.

Aşağıda geçtiğimiz yıllarda hakkında yerel Yalova gazetesinde çıkan haberi paylaşmak istiyorum.

3 Aralık Dünya Engelliler Günü’nde okuduğu ‘üzülme’ adlı şiir ile yürekleri yaralayan cam kemik hastası Nazlı Yılmaz’ı geçtiğimiz günlerde evinde ziyaret eden Milli Eğitim Müdürü Ahmet Yurtman’a iadeyi ziyaret yapıldı.

Ziyaret esnasında konuşan Müdür Yurtman, “Allah bazılarına güzellik, imkân, fiziki ve maddi manada birçok şey veriyor. Ama yürek vermiyor. Ama bakıyorsunuz Nazlı’ya Allah bedeninin yarısını vermemiş fakat dağ gibi bir yürek ve zekâ vermiş.

Nazlı’nın ‘üzülme’ adlı şiirini duyduğumda gözyaşlarımı tutamamıştım. Nazlı'nın bu teslimiyetçi ruh halini gördükçe benim de çalışma azmim daha çok artıyor” dedi.

Nazlı YILMAZ’ın üzülme Şiiri:

Könuşamıyorum diye üzülme,ÖMhnjym

Nice konuşan var ama duyan yok.

Duyamıyorum diye üzülme

Zaten kimse kimsenin feryadını duymaz olmuş.

Göremiyorum diye üzülme,

Zaten nice haksızlıklar var görmezden geliniyor.

Tutmuyor mu elin hiç üzülme,

Zaten kimse kimsenin elini tutmaz olmuş.

Yürüyemiyorum diye üzülme,

Fani dünyada sen bir yolcusun yürüsen de yürümesen de.

Müdür Yurtman, cam kemik hastası Nazlı Yılmaz’ın “Üzülme” adlı şiirindeki “Yürüyemiyorum diye üzülme. Sen bu dünyada yolcusun yürüsen de yürüyemesen de” mısrasını Milli Eğitim Müdürlüğü’ne tabela yaptıracağını ifade etti.

Celal Çelik’in bu yazısı ile şu yorumları yapabiliriz:

1-2014 yılında Hakk’a yürüyen engelli kardeşimiz Nazlı YILMAZ’dan alacağımız bir çok ders var.

2-Biz sağlıklı insanların hesabı çok zor olacaktır. Bu hesabı kolaylaştırmak için, engelli kardeşimizin yaşamını göz önüne alarak kendimize yeniden yön vermeliyiz.

3-Allah’ın bize verdiği bunca nimet için şükretmeliyiz.

4-Hangi şartlarda olursak olalım, kendi rızkımızı kazanmak için uğraş vermeliyiz.

5-Şiiri göz önüne alarak, sahip olduğumuz bunca güzelliklerin farkında olmalıyız.

Bu güzelliklerin hakkını vermeliyiz. Konuşabilmemiz, duyabilmemiz, görebilmemiz, hareketli oluşumuz ve yürüyebilmemiz için hiçbir harcamada bulunmadık, hiç bir uğraş vermedik.. Bunlar tamamen Allah’ın nimeti. Bu nimetin şükrünü yerine getirmeliyiz.

Vatan için ve milletimiz için güzel işler yapmalıyız. Duyarlı kişiler olarak yapacağımız işlerde menfaat gözetmemeliyiz.

Sevgi ve dostluk için ihtiyaç sahiplerine elimizi uzatmalıyız.

“Yürüyemiyorum diye üzülme,

Fani dünyada sen bir yolcusun yürüsen de yürümesen de”
 
Efkan Vural
 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder